July 15, 2013

Ramadhan berlari, Aku merangkak..

*luahan hati seorang hamba yang belum hamba

Allah....
Ya Allah..Ya Rahman..Ya Rahim

Hamba-Mu ini masih belum mengenalMu
Masih belum sampai kepadaMu
Masih belum 'menjadi hamba'

Sebab..
bila diuji aku melatah
bila harapanku punah aku menggelabah

Sedang..
Hamba itu selayaknya diuji
Hamba itu sememangnya diuji
Hamba itu seharusnya diuji
Diuji oleh pemiliknya yang Agung


Allah,
Aku diuji
Mungkin Kau rindu
Rindu pada rintihan hambaMu Siti Aisyah Binti Mohd Sari
Yang kian lalai dan tersasar

Allah...
bawa aku sampai kepadaMu
Jangan biar aku tersesat
menyimpang dari jalan menujuMu

Sungguh,
Engkau tempatku bergantung harap
Sebab aku hambaMu yang dhaif


12.43AM,07Ramadhan1434H
Ramadhan larianmu kencang
Sedang aku perlahan merangkak

No comments:

Post a Comment